SEO Nedir?

  • Ekim 27, 2019
  • SEO
No Comments

SEO Nedir?

Arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motorlarından web sitenize hedefli bir şekilde hit elde etmek için site içi ve site dışı yapılan çalışmalar bütünüdür.

Müşteri ve anahtar kelime araştırması

Müşterilerinizin aradıklarını ve arama yapmak için kullandıkları kelimeleri ve cümleleri burada bulabilirsiniz. Bu şekilde sitenizi, müşterilerinizin her gün aradığı şeyler için sıralayabilirsiniz. Bir diğer yazımızda Nail Patel nedir? nasıl kullanılır? sorularına yanıt getireceğiz. 

SEO Nedir

Site SEO’sunu Etkileyen Unsurlar

Site Hızı ve Temiz Kod Yapısı

Hedef kitlenin çoğu site ziyaretleri sırasında açılan bir internet sitesini hızlı bir şekilde terk etmektedir. Hızlı bir şekilde ziyaretçilerin sitenizi terk etmesi, (Hemen Çıkma Oranı) site kalite puanınızı ciddi oranda düşürmektedir. Site hızlandırma teknikleri için blog sayfamızı takip edebilirsiniz. Bunun yanında, arama motoru botları sitemizi tararken karmaşık ve gereksiz bir kod yapısı yerine temiz ve rahat taranabilir bir kod yapısı ile karşılaşmak isterler.

Kullanıcı Dostu Web Sitesi

Arama motorlarında yükselmenin bir diğer yolu ise kullanıcı dostu web siteleridir. Kullanıcının aradığını bulabileceği şekilde dizayn edilmiş menüler, sidebar ve arama butonları kullanıcıya kullanım kolaylığı verecektir. Gereksiz yazılar ve hiçbir bilgilendirme yapmayan içeriklerinizi güncelleyerek daha verimli hale getirmeniz sizi Google ve diğer arama motorlarında yükselmeniz için olumlu yönde etki edecektir.

Arama Motoru Etiketleri

Arama motoru etiketleriniz içeriklerinizle uyumlu olmalı fazla index almak için girilmiş gereksiz etiketlerden kaçınılmalıdır. Site haritası düzenlenirken bu unsurlar göz önüne alınmalı güncel olmayan haritalar arama motoru botlarına kapatılarak index alması önlenmelidir.

Başlık (Title) Uzunluğu

Başlık en fazla 70 karakter uzunluğunda olmalıdır. 70 karakterden uzun olması arama motorları tarafından spam olarak yorumlanmaktadır.

Açıklama (Description) Uzunluğu

Açıklama meta etiketi 320 karakterden az olmalıdır. 320 karakterden uzun olması arama motorları tarafından spam olarak yorumlanmaktadır.

Anahtar Kelime (Keywords) Uzunluğu

Anahtar kelime meta etiketi 260 karakterden az olmalıdır. 260 karakterden uzun olması arama motorları tarafından spam olarak yorumlanmaktadır.

H (Heading Tags) Etiketleri

Sitenizde mutlaka h etiketlerine yer vermenizi öneririz.

Toplam Resim Sayısı

Sitenizdeki içeriği ön plana çıkarmak ve daha rahat anlaşılabilmesini sağlamak için resim kullanmak iyidir. Bu ziyaretçilerinizin sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlayacaktır. Ancak gereğinden fazla resim kullanmak sitenize yarardan çok zarar getirebilir. Özellikle büyük boyutta çokça resim kullanmak sayfa açılış hızını olumsuz etkileyecektir. Ayrıca sitenizde çok sayıda ikon kullanıyorsanız, css-sprite tekniğini kullanarak ikonların ve sayfanızın daha hızlı açılmasını sağlayabilirsiniz.

Alt Etiketi Bulunmayan Resimler

Arama motorlarına bir resmin ne hakkında olduğunu alt etiketini kullanarak söyleriz. Alt etiketi olmayan resimleri arama motorları anlayamaz. Bu yüzden alt etiketi bulunmayan resimlerinizde alt etiketi kullanıp, bu resimlerin ne hakkında olduğunu arama motorlarına tanıtınız.

Resimlerde Genişlik ve Yükseklik Değerleri

Sitenizdeki resimlere genişlik (width) ve yükseklik (height) değerlerini girebilirsiniz. Bu sayede arama motorlarının resim optimizasyonu için fayda sağlanabilir.

İç Linkler

Kendi site adresinize veya alt sayfalarınıza verilen linklere iç link denir. Kullanıcılarınızın ve arama motorlarının diğer alt sayfalarınıza rahat bir şekilde ulaşabilmesi için iç linkleme çok önemlidir.

Dış Linkler

Diğer sitelere verilen linklerin tamamına dış link denir. Sitenizde çok fazla dış link çıkışı olmamasına dikkat etmelisiniz. Aksi taktirde bunun size olumsuz etkileri olacaktır.

Nofollow Linkler

Arama motorlarının dikkate almayıp takip etmemesi için rel=”nofollow” etiketi eklenen linklere nofollow link denir. Gereksiz olarak gördüğünüz bütün linklerde nofollow etiketini kullanmayı unutmayınız.

Biçim Etiketleri

Vurgulamak istediğiniz kelimeleri daha kalın, altı çizili veya eğik yazabilirsiniz. Bu etiketler arama motorları tarafından da algılanmakta ve sayfa içeriğiniz buna göre belirlenmektedir.

Sayfa İçi Stil ve JavaScript Kodları

Css ve Js kodları html dosyası içerisinde yer almamalıdır. Bu kodlar harici bir dosyadan çağrılmalıdır. Böylelikle hem w3 standartlarına uygun bir kodlama yapmış olursunuz, hem de kodlar üzerinde daha rahat değişiklikler yapabilirsiniz.

Kullanılan Stil ve JavaScript Dosyaları

Harici bir dosyadan çağırılan css ve js kodları.

İçerik Kod Oranı

Sitenizdeki içerik boyutu kod boyutundan fazla ise siteniz temiz bir kodlama yapısına sahip demektir. Ayrıca içerik boyutunun fazla olması arama motorlarına siteniz hakkında daha fazla bilgi verecektir. Sonuçta arama motorları sayfanızın kodlarına değil, içeriğine bakmaktadır.

Web 2.0 Standartları

Gelişen web teknolojisi ile web standartları da değişmektedir. Bu yüzden sitenizi gelişen yeni web teknolojilerine ayak uyduracak biçimde tasarlamanız ve yeni standartlara uymanız seo açısından önemli faktörlerden biridir.

Dışarıdan Çağırılan Dosyalar

Başka bir sunucudan çağırılan css ve js dosyalarıdır. Bu dosyaları kendi sunucunuza yükleyip çağırmanız hız ve güvenilirlik açısından çok önemlidir.

Canonical Kullanımı

Canonical kullanarak aynı içeriğe farklı linklere sahip sayfaların arama motorları tarafından kopya içerik olarak algılanmamasını sağlayabilirsiniz.

Biz kimiz?

Müşterilerimizin birkaç önemli alanda harika sonuçlar elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanan webtasarım ve SEO ajansıyız.

Ücretsiz fiyat teklifi isteyin

Rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile, web sitelerinin organik arama puanlarını önemli ölçüde artırmalarına yardımcı olmak için en yüksek sıralamada rekabet etmek için profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Haber bültenimize abone ol!

Blog Yazıları

Tüm Blog Yazıları
No Comments

Son Yazılar

Yorum Yap